torsdag den 20. marts 2014

Skralde Lykke



Dagen i dag har ikke bare budt på solskin, den har også budt på Skralde Lykke - noget af det bedste jeg ved! En af de nærliggende planteskoler, har fået nye ejere og de har haft travlt med at rydde op på den temmelig forsømte planteskole. Men altså hvad andre ser som skrald, ser jeg ofte som guld. Og bag planteskolen lå en kæmpe bunke gamle sten og granit brokker.

Ohhhh men hvad spottede mine øjne - en halvrund granitsten her og en lille granit krukke dér og nogle fine granit søjler og og og..... Der var ikke noget at stille op - jeg MÅTTE ind og spørge om jeg måtte skralde og det måtte jeg rigtigt gerne. Og halløj hvor var der mange dejlige brugbare sager, da jeg fik rodet op i bunken.

Den gamle Toyota blev lastet til bristepunktet - den lå MEGET lavt, den var tæt på at lave gnister på vejen med den bagerste kofanger. Det var vist godt jeg kun skulle kører 500 meter. Vel hjemme med bil, skraldeguld og LANGE arme, lykkedes det heldigvis at få min (hovedrystende) mand til at hjælpe med at tømme bilen.

Nu skal der leges i haven igen med alle de 'nye' dimser. Tænk at lykken kan ligge i en skraldebunke... og så HELT gratis! I skal nok få lov at følge med i hvor og hvordan skralderne lander i haven...

10 kommentarer:

  1. Kære Helle
    Sikke mega skøn samling du fik slæbt dig med hjem til slottet! Det bliver jo fantastisk at se i haven. Og hvor er vi usandsynlig heldige i år med det dejlige tidlige forår vi allerede kan tumle i :)
    Kram Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rose,
      Ja det løb lidt af med mig - godt haven er stor! Så herligt med det tidlige forår, her såes og planlægges. Glæder mig til havekaffen i 2014 med dig.
      Kram Helle

      Slet
  2. Du er da virkelig lykkens gudinde, en bedre skraldebunke kan da vist ikke opdrives. Du har øjnene og ideerne med dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine øjne er altid på stilke når der ligger skraldebunker ved planteskoler. Men dette er klart bedste 'høst' :-)
      Kram Helle

      Slet
  3. Hej Helle.Dejligt med et pip fra dig.Og skønne ting du har fået med hjem..........dem kunne jeg da heller ikke gå forbi.
    Er spændt på at se hvor du anbringer det hele.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette,
      Ja, der er ikke sket så meget på min blog henover vinteren, arbejdet trængte sig på, men nu skal der ske noget igen. Hyggeligt at være tilbage.
      Kram helle

      Slet
  4. Sand skraldelykke på en solskinsdag - tillykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker, glæder mig til at få det 'spredt' i haven...
      Kram Helle

      Slet
  5. Øj Øj Øj det rene guld
    Bli'r spændt på hvordan det bli'r flettet ind i din have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja det er jeg også. Tænkte at noget af det skal kombineres med noget at al den keramik jeg går og sysler med :-)
      Kram Helle

      Slet