mandag den 7. januar 2013

Lav et fuglehus uden søm...

Dagligt falder jeg over pudsige billeder, idéer og andet på internettet. Det meste lagres dybt i min hjerne og ser sjældent dagens lys igen, men da jeg så det sømløse fuglehus, var jeg nødt til at lave en "copycat" - for det var bare så skøn en idé.



Kig med og gør det selv :o)

Du skal bruge et stort sandwichbrød fra bageren. Lad det gerne ligge på køkkenbordet en dags tid så det bliver lidt tørt....



Så tager du en skarp brødkniv og skærer et tag...



Med en lille rund form skærer du et hul i huset...



Og med den medfødte femgrenede gaffel graves hullet lidt ud...




Så placeres en pind under hullet og huset er klart til at komme i haven. Mit hus havnede på en bambuspind midt i en stor buksbom, så nu venter jeg bare på at fugle gennemskuer huset og kommer og tager for sig af retterne. Har allerede idéer om at støbe fedthuse, så måske bliver det det næste projekt!? 

God fornøjelse til jer der vil lege med ;o)







25 kommentarer:

  1. Det var da en sød og sjov idé til fodring af de små fuglevenner.
    Når du nu ser så mange gode og sjove idéer som skal huskes på en nem måde og helst visuelt, så kan jeg varmt anbefale Pinterest.
    Du kan evt. gå ind via linket på min blog hvis ikke du allerede kender det. Det fungerer faktisk bedre end den liste jeg ellers bruger i et exelark. Ord er så døde sammenlignet med et billed af en blomst eller en sjov idé.
    Hilsner fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. ... og så hænger linket på billedet, så man kan finde tilbage til websiden.

      Slet
    2. Hej Berit,
      Kender godt Pinterest, men er aldrig kommet igang med at bruge det - måske skulle jeg give det et skud!?
      Kh Helle

      Slet
  2. En fantastisk god ide, og jeg tror jeg vil udhule lidt mere og komme fedt og korn i! Den har jeg hapset! TAK for god inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Bente, god ide med fedt i huset. Har også overvejet at lave en 'tagtækning' med fedt og frø.

      Slet
  3. Det lyder som en god idé og sjov er den også, det må prøves. Tak for den.

    SvarSlet
  4. Super fin ide... Det må jeg lige ha gang i én af dagene.
    Tak for tippet :-)
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, super nemt og sjovt projekt :)
      Kh Helle

      Slet
  5. Sidder og smiler af denne søde og nyttige idé!

    Den skal kopieres her - tror ungerne vil være begejstrede....og fuglene forhåbentlig også;0)

    Dejlig aften og mange hilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katinka,
      Her har flagspætten allerede været og tage for sig af retterne. Du må sætte ungerne til at lave en lille brødby ;)
      Kh Helle

      Slet
  6. En sjov ide. Jeg opdagede først, hvad materialet egentlig var, da jeg kom til 3. billede ;-)

    Det bliver vist også til en copycat her på matriklen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja det er bare blødt brød, god fornøjelse ;)
      Kh Helle

      Slet
  7. Hvor er det dog en sjov idé - lad os håbe det holder tørvejr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det står stadig på pinden efter dagens regnvejr, det er også et godt solidt bagerbrød ;)
      Kh Helle

      Slet
  8. Hej!.Supersjov ide.Den er jo let at lave,og fuglene har brug for alt det foder vi kan trylle frem her i vinteren.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og så er det nemt at bygge til og ud ;)
      Kram Helle

      Slet
  9. Nej, hvor sjovt - det må man da næsten prøve :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse, det er nemt og hurtigt og fuglene kan li' det :)

      Slet
  10. Super god og sjov ide ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den kunne jeg heller ikke stå for, jeg kommer nok til at 'bygge' flere fremover :)

      Slet
  11. Fantastisk idé og supernemt og så kan det da kun pynte i enhver have :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og velkommen til. Der er ikke meget tilbage af fuglehuset, det er faldet i god smag ;o)
      Kh Helle

      Slet