mandag den 30. juli 2012

Solskinsugen i haven

Vidunderligt med en solskinsuge i haven, den var længe ventet. Fik ryddet op i hjørner og kroge i haven, leget med min nye kamera og hygget med en god bog i pavillionen...

Kaffe og Keith Richards biografi - nice!


Haveværkstedet fik en ordentlig renovation men er kommet til at se lidt tom og trist ud. Så jeg må snart få købt lidt nye planter at rode med...



Krimskrams knage lavet af mit gamle juletræ

Der blev omrokkeret i forhaven...

Det bedste morgenmadssted

Det nye kamera blev luftet...









Der blev plukket solbær og lavet 5 kg herlig syltetøj...



...og sidst men ikke mindst fik jeg hilst på en af mine nye logerende, der desværre ikke var så villig til at stille op til portrætfotografering!


8 kommentarer:

  1. dejlig stemning..
    lilian

    SvarSlet
  2. Stephanie Statens Museum for Kunst31. juli 2012 kl. 13.19

    Kære havetrolden, (Helle?)

    Har du en mail man kan træffe dig på?

    Mvh

    Stephanie fra Statens museum for Kunst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stephanie,
      Du kan skrive til mig på:
      havetrolderi@gmail.com

      Kh Helle

      Slet
  3. Hej Helle
    Hvor ser der bare råhyggeligt ud i din pavillion ;-) jeg har læst starten på biografien, og sikken han kan skrive! Det er helt forrygende med den anholdelse og den pakkede bil!! Jeg ved godt hvem guvernæren er som hjælper dem ...ti hi :0)
    Morgenkaffe lige der, må være en lise for sjælen. Fantastiske blomster tæt på og supersødt pindgris.
    Kh
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rose, ja der er ret så hyggeligt i pavillionen. Mht. til bogen er det en fantastisk tanke at bilen måske kører rundt endnu :) Jeg hilser pindgrisen. Sidste år havde vi en boende under hovedtrappen med fire unger. Nuiiii hvor var det hyggeligt, vi fodrede dem med kattemad og nød det smaskende selskab.
      Kh Helle

      Slet
  4. Altså hvor godt at du har pindsvin til at hjælpe dig med sneglene! Bare det var mig!
    Sikke en hyggelig pavillon du har, der er sikkert brugt mange regnvejrstimer!
    Det er altså en herlig knage du har lavet. Smart idé! Har svaret på din mail hos mig! Ja tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også meget glad for pindsvinet, håber der kommer flere til med tiden. Jeg har i flere år gemt på de afklippede juletræer, de er geniale at hænge ting og sager på. Har også en størrer model til at hænge fedtkugler til fuglene på, det er også ret fint :) Også ja tak herfra, har skrevet til dig.

      Slet